header
Leverings og kjøpsbetingelser Skriv ut

Faktura
Registrerte firmaer kan handle med kreditt og motta faktura. Normale betalingsbetingelser er netto per 10 dager. Dersom man velger faktura som betalingsmåte, vil man bli kreditvurdert. DeFendo kan kansellere bestillinger uten å måtte oppgi grunn for dette.


Oppkrav:

Varer kan sendes i oppkrav. Uavhentede oppkravssendinger, faktureres med kr. 50 i ekspedisjonsgebyr samt alle kostnader ved sending / retur.


Kontantbetaling med kredittkort (VISA/MASTERCARD)


Vi har sikker netthandel hos DeFendo AS  . Vi benytter oss av DIBS: Betalingsløsning for nettbutikker som håndterer MasterCard SecureCode og Verified by Visa (3-D Secure). Grensesnittet for inntasting av betalingsopplysninger leveres fra DIBS og ivaretar alle krav til sikkerhet (PCI). Dette er et konsept som bankene, kortselskapene og BBS står bak. Handel på Internett blir både enklere og tryggere for alle brukere av VISA og MasterCard.


Kjøp- og leveringsbetingelser


Aldersgrense
DeFendo AS har 18 års aldersgrense for kjøp av endel varer.(Kniver, håndjern,strips ol.)


Særlige forbehold:
Defendo AS forbeholder seg retten til å prisendringer og leveringsbetingelser uten forvarsel. Med bakgrunn i en del av Defendo AS ’s sortiment natur, bruksområder , egenskaper og  virkemåter  forbeholder firmaet seg retten til å avslå bestillinger, uten å måtte oppgi grunn.


Leveringstid
DeFendo AS Har lager i Bergen. Normalt vil varene være levert innen 7-10  arbeidsdager etter bestilling. Dersom leveringstid  blir lengre enn dette, vil kunden bli underrettet per e-post.
 


Utsolgtsituasjon:
Dersom varer er utsaolgt og ikke leveres, blir disse ikke restnotert, varen må bestilles på nytt, alternativt kan man be om å få utsatt leveranse til komplett bestilling er i lager. 

Fraktkostnader
Frakt tilkommer i henhold til postens gjeldende satser. Ved varekjøp over kr. 5000,00 sendes varen fraktfritt.Vare inntil 1000.gram sendes som brev. Over 1000 gram som Norgespakke.

Angrerett
Når du handler over Internett, har du i henhold til angrerettloven en frist på 14 dager hvor du har rett til å gå fra avtalen uten å oppgi noen grunn. Fristen regnes som hovedregel fra du mottok varen eller tjenesten, forutsatt at selgeren har oppfylt sin lovpålagte opplysningsplikt og angrefristskjema er mottatt. Dersom du ikke har fått alle opplysningene du har krav på, er angrefristen tre måneder. Dersom det ikke følger med angreskjema, er fristen ett år.(Avhengig av produkt)
Angreretten går tapt dersom varen ikke kan leveres tilbake i samme stand og mengde og dette skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side. Angreretten gjelder ikke når den samlede kjøpesum (inkludert frakt- og tilleggskostnader) er under 300 kr.


Reklamasjon
Hvis du skal klage på en feil eller mangel, må du rette klagen mot oss. Reklamasjoner behandler vi etter reglene i forbrukerkjøpsloven, på samme måte som du klager på kjøp av varer i butikk.
Hvis du vil reklamere på en feil eller mangel, må du melde fra til oss så snart som mulig. Det vil alltid være tilstrekkelig at du klager innen to måneder etter at du oppdaget feilen, men i praksis vil både du og vi være tjent med en rask reaksjon. Av bevismessige hensyn bør du innlevere skriftlig reklamasjon.

 
Search Engine Submission - AddMe